Jak na úspěšný web se ptá každý podnikatel, který chce svůj byznys dostat do povědomí svých zákazníků. Článek vychází ze zkušeností a statistik z více jak 360+ webů, které nám prošly rukama. Psaní článku nám dalo občas zabrat společně s kolegou, protože jsme chtěli, aby to byl jen jeden jediný článek, který musíte přečíst k tomu, abyste jako laikové rozeznali dobrý web od špatného.
První dojem
Udělat první dojem je základ úspěchu. Při prvním rozkliknutí webové stránky musí být jasné, co je hlavním poselstvím webu. Musíte si tak vybrat, pro koho je web stavěný a jakým jazykem na svou cílovou skupinu mluvíte.
Srozumitelnost a jednoduchost webu
Musí být jasné, kde lidé najdou kontakt na vás i jaké služby nabízíte. Kdo služby nabízí, jak pracuje a také kam člověk má kliknout pomocí CTA (výzva k akci).
Hlavní věcí webu je header (hlavička webu). Musí obsahovat jen to nejdůležitější a musí být dobře oddělená a viditelná od zbytku stránek. Pokud je to možné, je dobré používat výrazy na jedno slovo.
Stránky musí být na první pohled přehledné a nesmí v návštěvníkovi vzbuzovat frustraci svou přílišnou složitostí. Pokud se stane, že lidé stojí před složitým rozhodováním, na který odkaz kliknout, často raději ze stránek odjedou. Říká se, že v jednoduchosti je síla a u webové stránky to platí dvojnásob.
Orientovaný web na potřeby zákazníka
Každý web by měl být navrhnutý pro konkrétního zákazníka (cílovou skupinu). Znát jejich potřeby a mluvit jejich konkrétním jazykem webu je základem k úspěchu.
Texty si klidně základně napište, ale při tvorbě opravdu funkčního webu využijte služby copywritera. Ten vám pomůže napsat text bez chyb a hlavně tak, aby se vše dobře četlo a dobře chápalo. Dalším faktorem jsou i SEO prvky v textu, aby se váš web zobrazoval oproti konkurentům na dobré pozici a organicky jste budovali jeho návštěvnost.
Rychlost webu
Je alfou a omegou a základním úsměvech v očích prohlížeče i zákazníka. Pokud se web rychle nenačte, tak obsah můžete mít skvělý, jak chcete, ale bez patřičné rychlosti a bez rychlého načtení obsah nikdo neuvidí.
Bezpečnost webu
Mějte web zabezpečený SLL certifikátem, klidně i základním, a používejte HTTPS. Nezapomeňte také na zabezpečenou stránku pro přihlášení.
Dělejte i pravidelnou údržbu, abyste byli v kondici a drželi současné standarty: spravujweb.cz.
Analýza a měření: Google Analytics G4
Pokud máte web hotový nebo jej teprve stavíte. Přemýšlejte, jak budete měřit jak se vaši webové stránce daří. Jeden z nejlepší způsobů je použití Google Analytics. Zjistíte všechny podstatné informace pro začátek.
Jak na úspěšný web: Shrnutí dobrého webu
Víte, proč vám při nákupu v hypermarketu hraje hudba v takovém rytmu, který kopíruje tempo vašeho kroku? Napadlo vás někdy, proč to nejméně potřebné zboží najdete hned u vchodu, zatímco to nejdůležitější až těsně před pokladnami? Přemýšleli jste o tom, proč provozovatelé hypermarketů vidí na pokladnách nejraději 2-3 lidi? Ano, všechna tato opatření mají maximalizovat zisk hypermarketu z každého jednoho nakupujícího. A podobně, jako hypermarkety zkoumají chování svých zákazníků, analyzují provozovatelé webů chování jejich uživatelů.
Prostředky jsou jiné, cíl zůstává stejný
Položili jste si otázku, co od nového webu očekáváte? Primárním cílem webu je až na opravdu výjimečné případy vytvářet zisk. Samozřejmě se mohou lišit jak formy zisku, tak způsoby jeho vytváření, ale cíl zůstává.