CTA výzva k akci je nezbytnou součástí každé webové stránky i e-shopu. Nedávno jsem pro klientu Martinu upravoval webové stránky. Její stránky byly zaměřené na lekce jógy, byla v nich spousta obrázků, textů a člověk se ztrácel. Někde dlouze hledal miniaturní tlačítko přihlásit se. Jednoduše stačilo upravit odstavce na webu. Část textu dát do přehledných odstavců s adekvátními nadpisy a přidat to nejpodstatnější: CTA, v tomto případě tlačítka.
Nezbytnost kvalitní CTA
Představte si, že navštívíte stránku e-shopu, najdete lákavý produkt a chcete jej koupit. V tu chvíli výzvu k akci ve formě tlačítka „Vložit do košíku“ očekáváte. Naopak byste byli nepříjemně překvapeni, pokud by takové tlačítko chybělo.
CTA je krátké sdělení, na které chcete, aby vaši klienti klikali. U e-shopu to známe pod pojmy: vložit do košíku, přejít k platbě nebo také přihlásit se.
Jak má kvalitní výzva k akci (CTA) vypadat?
Kvalitní výzva se nespokojí s obecnými výrazy typu odeslat nebo přihlásit. Měla by obsahovat akčně zaměřené sloveso v rozkazovacím způsobu: získejte, přihlaste se, objednejte, objevte atp. Člověk by měl bez přemýšlení vědět přesně co získá za kliknutí.
· Výzva by měla být jasná a srozumitelná
· Maximálně 4 slova, optimální jsou 2 slova
· Volte CTA, aby se dalo lehce odlišit
· CTA by mělo být přizpůsobeno pro každou responzivní velikost webu
· Nepřehánět to s CTA, na jedné stránka max 1-2 CTA
CTA výzva k akci 3 tipy: Nejčastější druhy výzev
Tlačítko
CTA výzva k akci. Nejčastější možností CTA a také i nejvíce možností. Pokud můžete volte CTA pomocí tlačítka. Jak by to mělo vypadat?
· Tlačítko by mělo mít kontrastní barvu
· Písmo v tlačítku větší a tučnější než normální text
· Dostatek prostoru kolem tlačítka
· Mělo by se po kliknutí zvětšit nebo udělat efekt
Fotky a bannery
Druhý nejčastější způsob. Používaný převážně na e-shopech a obrázkových webech.
· Jasně vypadají obrázek, že se jedná o CTA
· Pohlídat responzivní možnosti na všech zařízeních
· Obrázek by měl obsahovat informaci, že jde na nej kliknout (klinik zde a získej slevu 20%)
· Ohraničení obrázku by mělo být jínší než u zbytku
Popup a animace
Většina trhu tyto věci zatím řeší málo nebo to dělají špatně.
Popup
Popup neboli vyskakovací okno je skvělý způsob, jak přimět nerozhodnuté nebo se vracející zákazníky. Jen to chce udělat správně.
· Nenutit lidem nutně slevové akce
· Musí se zobrazit až po delší době na webu
· Měl by být zaměřený hlavně na vracející se zákazníky, kde je větší % šance k nákupu
· Dát časové omezení, třeba odpočet nebo počet klinutí
Pokud popup neumíte dělat, tak bych se do toho sám napouštěl a zaměřil se na první 2 body: tlačítka, fotky a bannery.
Animace
Animace jsou také jednou z možností, jak přimět zákazníka k činnosti, kterou od něj očekáváme. Je tu však velmi tenká hranice, kdy se animace může použít. Měla by to být neodolatelná nabídka, protože máme jen jednu šanci a kliknutí a nákup (konverzní poměr) by měl být 30 – 40 %.
CTA další využití u reklamy
CTA má své využití i v reklamách. Např. Facebook reklama umožňuje přidání tlačítka s textem výzvy k akci. U textové Google Ads nebo Sklik reklamy je dobré výzvu k akci přidat do textu reklamy.
Jednoduchost a přehlednost je klíč k vašemu úspěchu. Když teď znáte základy po přečtení článku, tak je rovnou zkuste aplikovat, nebo se s námi poraďte na e-mailu [email protected]