E-mail marketing
Využijte e-mailové propojení s širokou škálou zákazníků, včetně těch, kteří vždy nemusí být aktivní na sociálních sítích. E-mailem se k nim dostanete.
E-mail propojuje 90 % populace.
- Pekaři z itstory.cz
- E-mail marketing
Emailing zdarma? Co byste měli vědět
Věnujete čas e-mail marketingu, nebo máte e-mail jen na posílání faktur?
E-mail marketing je jedinečným nástrojem k navázání hlubšího vztahu se zákazníky. Používejte ho a získejte větší důvěru obchodních partnerů, udržujte pravidelný kontakt, sdílejte novinky svých služeb a nechte je nahlédnout pod pokličku vaší značky.
Výhodou email marketingu je cena. Platíte za marketingový nástroj, copywritery, nebo si texty tvoříte sami. Pravidla, četnost i cílovou skupinu si určujete vy. Počítat musíte s tím, že výsledky neuvidíte hned. Kvalitní e-mail marketing je proces, který má svůj čas, během kterého získáváte dostatek propojení se zákazníky a probudíte v nich dlouhodobý zájem.
TIP: Neotravujte, piště kvalitně
Cílem rozhodně není všechny spamovat a otravovat e-maily, ale doručovat pouze kvalitní obsah, který bude zákazníkovi i vám ku prospěchu.
Jak dělat e-mailing správně ve 4 krocích:
Zvolte si správné nástroje
Výběr vhodného e-mailingového nástroje je základem, který odpovídá z velké části za úspěch. Na cenu nástroje se proto nedívejte, důležité jsou funkce a účinnost. Na výběr máte české i zahraniční možnosti.
Vybudujte kvalitní databázi kontaktů
Kvalitní databázi kontaktů trvá vybudovat, ale trpělivost se vyplatí. Kvantita není podstatná, důležité je mít kvalitní kontakty, které o vás mají skutečně zájem. A samozřejmě pozor na GDPR a ochranu osobních údajů – vaše e-maily vždy musí obsahovat možnost se z odběru odhlásit.
Definujte si strategii
Jaký cíl vaše e-maily budou mít? Prodejní? Budování vztahu se zákazníky? Informativní? Definujte si svou e-mailingovou strategii – co, komu a jak často chcete předávat. Neposílejte e-maily, pokud nemáte jasné cíle. Reputaci si pokazíte jen jednou. Pokud si nevíte rady, obraťte se na zkušenější.
Vyhodnocujte, vyhodnocujte, vyhodnocujte
Odesláním e-mailu práce rozhodně nekončí. Všechny e-mailové kampaně důkladně vyhodnocujte, poučujte se z výsledků a nové poznatky aplikujte dál. Zajímat vás může třeba míra otevření, prokliku na web nebo přímo nákup (konverze).
Jak na e-mailing
Jaké jsou výhody e-mail marketingu a jak psát skutečně funkční e-maily, které naplní vaše cíle?
7 výhod
E-mailing z praxe
E-mail marketing je levný
Proti jiným marketingovým kanálům vychází e-mail podstatně výhodněji. E-mailingové systémy se platí obvykle za počet kontaktů, pro začínající marketéry dokonce existují i tarify zdarma. Ve všem vám rádi poradíme.
E-mailing je rychlý
Vytvoření kampaně na e-mailu trvá jen pár minut. Následné rozesílání za vás řeší už vhodně zvolený nástroj. U menších databází obdrží adresáti sdělení prakticky okamžitě, u tisícových databází se pohybujeme v hodinách.
Umožňuje zachycení potenciálních zákazníků
Některé služby či produkty mají dlouhý cyklus nákupu, během kterého si zákazník postupně sbírá informace a rozhoduje se, co koupí a kde. E-mail marketing umožňuje takového člověka zachytit a postupně ho přesvědčit, že má nakoupit právě u vás.
Generuje opakované prodeje
E-mail marketing umožňuje udržet si dlouhodobý kontakt se zákazníky, a tím jim prodávat zboží opakovaně. Znáte jistě oblíbenou frázi, že udržet si zákazníka bývá násobně levnější, než získat nového.
Marketing může být skvěle cílený
Pokud dobře pracujete s jednotlivými skupinami v databázi příjemců a správně jim rozdělujete zasílané e-maily, zasáhnete konkrétní cílové skupiny efektivně a získáte jejich trvalý zájem.
E-mail marketing umožňuje personalizaci
E-maily mají možnost zákazníka osobně oslovit, proto simulují soukromou komunikaci jeden na jednoho. I zákazník tak k e-mailu přistupuje s mnohem větší důvěrou, než k jiné reklamní kampani. E-mailing je možné personalizovat, čímž působí ještě důvěryhodněji a vám přinese očekávaný úspěch.
E-mail marketing je výborně měřitelný
Dokážeme zjistit detailní informace o úspěšnosti e-mailingu až na úroveň jednotlivých zákazníků. Ověříme, zda e-mail otevřeli, na jaký odkaz klikali, co je dále zaujalo a na základě jakých preferencí nakonec nakoupili.
7 kroků pro e-mail marketing
- Zvolení zaměření (věk, skupina, produkt nebo služba)
- Registrace a propojení domény
- Uvodní nastavení e-mailingu
- Testování a zkušební vzorek lidí
- Právní regulace, splnění všech podmínek
- Rozesílání e-mailových kampaní
- Vyhodnocování
TIP: Co potřebuji umět, aby byl můj e-mailing efektivní?
Je třeba kampaň zpracovat graficky a textově, následně důkladně otestovat a teprve poté rozeslat. Dalším krokem je vyhodnocení výsledků kampaně a promítnutí zkušeností do dalších kroků.
E-mailový marketing
Ztrácíte své stávající zákazníky a noví nepřicházejí? Dovedeme je zpět k vám pomocí kvalitní e-mailové kampaně. Máme totiž dobrým recept, kvalitní a ověřený postup a nejlepší ingredience.
Společně s námi se vaše e-mailingové cíle promění snadno v realitu, která vás překvapí.
Kafé
Cílovka
Tvoříme
Vyhodnocování
Email marketing v praxi
Dělíme se s vámi o naše know-how
Chcete vidět, jak e-mail marketing funguje? Nechejte si zaslat jeden testovací e-mail a posuď sami. Není nic lepšího, než si vše vyzkoušet sám na sobě a v praxi.
Jak napsat e-mail + vzor newsletteru
E-mail marketing je nejvýhodnější on-line marketingový kanál. E-mail je stále nejpoužívanějším prostředkem pro komunikaci na světě. Je to tedy skvělý způsob, jak se spojit s obrovským množstvím lidí ve velmi osobním kontaktu. Díky tomu má e-mailing vysokou návratnost.
Zjistěte více o e-mailingu:
Frekvence e-mailingu
Méně někdy znamená více, to platí i pro frekvenci odesílaných e-mailů. Zákazníky tímto způsobem kontaktujte ideálně jednou za 14 dnů. Vyhodnoťte výsledky a po čase můžete frekvenci změnit podle toho, jak vaši zákazníci na e-maily reagují. Kontaktujte, ale nespamujte.
Denní doba k odeslání
Zamyslete se, kdy je vaše cílová skupina online a kdy je vysoká šance, že e-mail otevře. Pokud budete posílat e-maily přes noc nebo k ránu, lidé si e-mail otevřou po probuzení nebo u snídaně. Pokud zvolíte odpolední hodinu, je možné, že se trefíte do konce pracovní doby, kdy už mají více času na kontrolování osobní e-mailové schránky.
Testování
Zkoušet a testovat, to se v e-mailingu vyplácí. Všechny e-mailové kampaně postupně na základě průběžného ověřování přizpůsobujte na míru přímo svým zákazníkům. Každé publikum se liší.
Responzivita a čitelnost
Kde zákazník e-mail otevře? Na mobilu, tabletu nebo počítači? Ať jde o jakoukoli techniku, váš e-mail musí být na všech zařízeních skvěle čitelný. V případě, že se v e-mailu nezobrazí obrázky, je nutné jej doplnit o tzv. alt tagy.
Jak si stanovit rozpočet
Rozpočet se většinou počítá podle frekvence odesílání e-mailů a podle zvoleného marketingového nástroje. Na první kampaň stačí menší rozpočet k ozkoušení a otestování, pak lze frekvenci navyšovat. Rozpočet stanovíme společně na jedné z našich schůzek.
Vyhodnocení
Po úspěšné kampani se společně podíváme, jak se vám vedlo a co jde do budoucna zlepšit: rozpočet, četnost, pravidelnost nebo klidně klíčová slova. Budeme mít tak v ruce konkrétní finální výstup, od kterého se můžeme odrazit v dalších a ještě úspěšnějších kampaních.
Zorientujte seNovinky
Pravidelně píšeme články, které si můžete přečíst přímo zde. Všechno jsou naše 100% zkušenosti z praxe odzkoušené na více jak 200 zákaznících.
Proč je pro vás v letošním roce responzivní design webu zásadní? Bez webu, který se přizpůsobí, riskujete ztrátu zákazníků.