• Home
  • Kontakt

E-mail marketing

Využijte e-mailové propojení s širokou škálou zákazníků, včetně těch, kteří vždy nemusí být aktivní na sociálních sítích. E-mailem se k nim dostanete. 

E-mail propojuje 90 % populace.

Emailing zdarma?
Co byste měli vědět

Věnujete čas e-mail marketingu, nebo máte e-mail jen na posílání faktur?

E-mail marketing je jedinečným nástrojem k navázání hlubšího vztahu se zákazníky. Používejte ho a získejte větší důvěru obchodních partnerů, udržujte pravidelný kontakt, sdílejte novinky svých služeb a nechte je nahlédnout pod pokličku vaší značky. 

Výhodou email marketingu je cena. Platíte za marketingový nástroj, copywritery, nebo si texty tvoříte sami. Pravidla, četnost i cílovou skupinu si určujete vy. Počítat musíte s tím, že výsledky neuvidíte hned. Kvalitní e-mail marketing je proces, který má svůj čas, během kterého získáváte dostatek propojení se zákazníky a probudíte v nich dlouhodobý zájem. 

TIP: Neotravujte, piště kvalitně

Cílem rozhodně není všechny spamovat a otravovat e-maily, ale doručovat pouze kvalitní obsah, který bude zákazníkovi i vám ku prospěchu. 

Jak dělat e-mailing správně ve 4 krocích:

Zvolte si správné nástroje

Výběr vhodného e-mailingového nástroje je základem, který odpovídá z velké části za úspěch. Na cenu nástroje se proto nedívejte, důležité jsou funkce a účinnost. Na výběr máte české i zahraniční možnosti.

Vybudujte kvalitní databázi kontaktů

Kvalitní databázi kontaktů trvá  vybudovat, ale trpělivost se vyplatí. Kvantita není podstatná, důležité je mít kvalitní kontakty, které o vás mají skutečně zájem. A samozřejmě pozor na GDPR a ochranu osobních údajů – vaše e-maily vždy musí obsahovat možnost se z odběru odhlásit.

Definujte si strategii

Jaký cíl vaše e-maily budou mít? Prodejní? Budování vztahu se zákazníky? Informativní? Definujte si svou e-mailingovou strategii – co, komu a jak často chcete předávat. Neposílejte e-maily, pokud nemáte jasné cíle. Reputaci si pokazíte jen jednou. Pokud si nevíte rady, obraťte se na zkušenější.

Vyhodnocujte, vyhodnocujte, vyhodnocujte

Odesláním e-mailu práce rozhodně nekončí. Všechny e-mailové kampaně důkladně vyhodnocujte, poučujte se z výsledků a nové poznatky aplikujte dál. Zajímat vás může třeba míra otevření, prokliku na web nebo přímo nákup (konverze).

Jak na e-mailing

Jaké jsou výhody e-mail marketingu a jak psát skutečně funkční e-maily, které naplní vaše cíle?

7 výhod

E-mailing
z praxe

Proti jiným marketingovým kanálům vychází e-mail podstatně výhodněji. E-mailingové systémy se platí obvykle za počet kontaktů, pro začínající marketéry dokonce existují i tarify zdarma. Ve všem vám rádi poradíme.

Vytvoření kampaně na e-mailu trvá jen pár minut. Následné rozesílání za vás řeší už vhodně zvolený nástroj. U menších databází obdrží adresáti sdělení prakticky okamžitě, u tisícových databází se pohybujeme v hodinách.

Některé služby či produkty mají dlouhý cyklus nákupu, během kterého si zákazník postupně sbírá informace a rozhoduje se, co koupí a kde. E-mail marketing umožňuje takového člověka zachytit a postupně ho přesvědčit, že má nakoupit právě u vás.

E-mail marketing umožňuje udržet si dlouhodobý kontakt se zákazníky, a tím jim prodávat zboží opakovaně. Znáte jistě oblíbenou frázi, že udržet si zákazníka bývá násobně levnější, než získat nového. 

Pokud dobře pracujete s jednotlivými skupinami v databázi příjemců a správně jim rozdělujete zasílané e-maily, zasáhnete konkrétní cílové skupiny efektivně a získáte jejich trvalý zájem.

E-maily mají možnost zákazníka osobně oslovit, proto simulují soukromou komunikaci jeden na jednoho. I zákazník tak k e-mailu přistupuje s mnohem větší důvěrou, než k jiné reklamní kampani. E-mailing je možné personalizovat, čímž působí ještě důvěryhodněji a vám přinese očekávaný úspěch. 

Dokážeme zjistit detailní informace o úspěšnosti e-mailingu až na úroveň jednotlivých zákazníků. Ověříme, zda e-mail otevřeli, na jaký odkaz klikali, co je dále zaujalo a na základě jakých preferencí nakonec nakoupili

7 kroků pro
e-mail marketing

TIP: Co potřebuji umět, aby byl můj e-mailing efektivní?

Je třeba kampaň zpracovat graficky a textově, následně důkladně otestovat a teprve poté rozeslat. Dalším krokem je vyhodnocení výsledků kampaně a promítnutí zkušeností do dalších kroků. 

E-mailový marketing

Ztrácíte své stávající zákazníky a noví nepřicházejí? Dovedeme je zpět k vám pomocí kvalitní e-mailové kampaně. Máme totiž dobrým recept, kvalitní a ověřený postup a nejlepší ingredience.

Společně s námi se vaše e-mailingové cíle promění snadno v realitu, která vás překvapí. 

Kafé

advanced divider
První kafé je na nás. Setkáme se s vámi, pochopíme, co děláte a na jakých principech. Podle toho vám upečeme na míru návrh vaší funkční e-mail kampaně.
Krok 1

Cílovka

advanced divider
Jednou z ingrediencí je správné určení cílové skupiny vašich zákazníků. Definujeme si cíle kampaně, frekvenci rozesílky a zvolíme nejlepší nástroj.
Krok 2

Tvoříme

advanced divider
Práce už naplno běží. Tvoříme grafickou i textovou podobu prvních e-mailů kampaně, ověřujeme a rozesíláme definovaným skupinám zákazníků.
Krok 3

Vyhodnocování

advanced divider
Proběhla první ochutnávka a my vyhodnotíme výsledky. Zjistíme, co přesně v e-mailech zafungovalo a co méně. A podle toho pečeme další chod.
Krok 4

Email marketing v praxi

Dělíme se s vámi o naše know-how

Chcete vidět, jak e-mail marketing funguje? Nechejte si zaslat jeden testovací e-mail a posuď sami. Není nic lepšího, než si vše vyzkoušet sám na sobě a v praxi.

Jak napsat e-mail + vzor newsletteru

E-mail marketing je nejvýhodnější on-line marketingový kanál. E-mail je stále nejpoužívanějším prostředkem pro komunikaci na světě. Je to tedy skvělý způsob, jak se spojit s obrovským množstvím lidí ve velmi osobním kontaktu. Díky tomu má e-mailing vysokou návratnost.

Zjistěte více o e-mailingu:

Frekvence e-mailingu

Méně někdy znamená více, to platí i pro frekvenci odesílaných e-mailů. Zákazníky tímto způsobem kontaktujte ideálně jednou za 14 dnů. Vyhodnoťte výsledky a po čase můžete frekvenci změnit podle toho, jak vaši zákazníci na e-maily reagují. Kontaktujte, ale nespamujte.

Denní doba k odeslání

Zamyslete se, kdy je vaše cílová skupina online a kdy je vysoká šance, že e-mail otevře. Pokud budete posílat e-maily přes noc nebo k ránu, lidé si e-mail otevřou po probuzení nebo u snídaně.  Pokud zvolíte odpolední hodinu, je možné, že se trefíte do konce pracovní doby, kdy už mají více času na kontrolování osobní e-mailové schránky.

Testování

Zkoušet a testovat, to se v e-mailingu vyplácí. Všechny e-mailové kampaně postupně na základě průběžného ověřování přizpůsobujte na míru přímo svým zákazníkům. Každé publikum se liší. 

Responzivita a čitelnost

Kde zákazník e-mail otevře? Na mobilu, tabletu nebo počítači? Ať jde o jakoukoli techniku, váš e-mail musí být na všech zařízeních skvěle čitelný. V případě, že se v e-mailu nezobrazí obrázky, je nutné jej doplnit o tzv. alt tagy. 

Jak si stanovit rozpočet

Rozpočet se většinou počítá podle frekvence odesílání e-mailů a podle zvoleného marketingového nástroje. Na první kampaň stačí menší rozpočet k ozkoušení a otestování, pak lze frekvenci navyšovat. Rozpočet stanovíme společně na jedné z našich schůzek. 

Vyhodnocení

Po úspěšné kampani se společně podíváme, jak se vám vedlo a co jde do budoucna zlepšit: rozpočet, četnost, pravidelnost nebo klidně klíčová slova.  Budeme mít tak v ruce konkrétní finální výstup, od kterého se můžeme odrazit v dalších a ještě úspěšnějších kampaních. 

Zorientujte seNovinky

Pravidelně píšeme články, které si můžete přečíst přímo zde. Všechno jsou naše 100% zkušenosti z praxe odzkoušené na více jak 200 zákaznících.